×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 2 خبر
تامین ۵۰۰ هزار واحد مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح در سطح کشور

تامین ۵۰۰ هزار واحد مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح در سطح کشور

تاریخ انتشار: ۴ بهمن ۱۴۰۲

اراک- رییس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: ۵۰۰ هزار واحد مسکن برای کارکنان نیروهای مسلح در سطح کشور تامین شده است.

به‌گزارش خبرنگار مهر، سردار سید مجید عبدالرضا پیش از ظهر چهارشنبه در نشست قرارگاه مسکن نیروهای مسلح استان مرکزی اظهار کرد: موضوع تأمین مسکن از دغدغه‌های مقام معظم رهبری است و این مهم باید در اولویت اقدامات مسؤولان امر قرار گیرد.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور افزود: رئیس جمهور در راستای حل این مشکل، بحث نهضت مسکن ملی را تعریف کردند و خواستار تلاش جهادی در این حوزه شدند.

سردار عبدالرضا با بیان اینکه میانگین سهم مسکن در سبد معیشت خانوار ایرانی حدود ۶۰ درصد است، گفت: این میانگین در سطح جهان ۱۸ درصد است که امیداست بتوانیم نیاز جامعه را در این حوزه حل کنیم.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور ادامه داد: بر اساس اعلام رسمی سال ۱۴۰۰ وزارت راه و شهرسازی، بالغ بر ۴۵ درصد خانوار کشور به ویژه در شهرهای بزرگ توانایی تأمین مسکن ندارند، به گونه‌ای که ۵۱ درصد نیروهای ارتش جمهوری اسلامی، سپاه ۳۴ درصد، وزارت دفاع ۳۰ درصد و فراجا ۶۴ درصد از شاغلان فاقد مسکن هستند.

سردار عبدالرضا با اشاره به تأمین ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای کارکنان نیروهای مسلح، گفت: سهم نیروهای مسلح برای ارتش ۱۵۰ هزار واحد، سپاه ۱۰۰ هزار واحد، فراجا ۱۷۵ هزار واحد، وزارت دفاع ۱۵ هزار واحد، اعضای وابسته ۱۰ هزار واحد و رزمندگان ۵۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این راستا تفاهنامه‌ای با بانک مسکن منعقد شده تا بتوان ۲۰ هزار میلیارد تومان از ظرفیت بانک مسکن استفاده کنیم که تاکنون قریب به ۵,۷۰۰ میلیارد تومان از تسهیلات بانک سپه و مسکن برای ۱۸۳ پروژه محقق شده است.

رئیس قرارگاه مسکن نیروهای مسلح کشور گفت: شهرستان اراک از استان‌های نیازمند توجه در حوزه مسکن است که امید است نیاز استان در این حوزه رفع شود.

سردار علیرضایی با بیان اینکه نیروهای مسلح مسؤولیتی در قبال ساخت مسکن ندارند، گفت: این قشر همراه دولت در ساخت مسکن هستند و در همین راستا حدود یک ۱۴۷۹ هکتار از اراضی مازاد نیروهای مسلح تحویل دولت داده شده است.

وی افزود: نیروهای مسلح تاکنون ۲۲۵ هکتار زمین از دولت دریافت کرده‌اند و باید اذعان داشت در مجموع ۱۷۰۴ هکتار از اراضی نیروهای مسلح برای ساخت مسکن به کار گرفته شده است.

رئیس قرار گاه مسکن نیروهای مسلح کشور در ادامه بر ساخت مسکن به شیوه صنعتی تاکید کرد.

 

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.