×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 9 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
واگذاری ۷درصد سهام بانک ملت/تنها بخشی از املاک در تجدید ارزیابی قرار می‌گیرد

به گزارش  خانه ایران به نقل از خبرنگار اخباربانک، در کنفرانس آنلاین پرسش و پاسخ سهامداران و مدیران بانک ملت مطرح شد:
* تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دست بررسی بانک است و طبیعتا می‌تواند سال ۱۴۰۳ این کار را انجام دهد و هر زمان به نتیجه قطعی برسیم اطلاع‌رسانی می‌شود.

 

*در مورد اثر واگذاری ۷درصد سهام بانک ملت توسط گروه مالی ملت بر کفایت سرمایه بانک توضیح داد شد: این واگذاری باعث بهبود سرمایه نظارتی و نسبت کفایت سرمایه بانک می‌شود و کفایت سرمایه ۵۳درصد افزایش پیدا کرد.
*برای بازپرداخت بدهی به صندوق توسعه ملی قرار شده است سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت به‌‌صورت مزایده به فروش برسد و اگر صندوق توسعه ملی برنده شود، تهاتر مطالبات بانک از گروه مالی را خواهیم داشت و بخشی از بدهی از این محل تسویه می‌شود.
*ارزش دفتری شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معین ملت ۷ همت است و قطعا با ارزش کارشناسی تفاوت زیادی دارد و در ماه‌های آتی ارزش کارشناسی اطلاع‌رسانی می‌شود.
*خالص تراز ارزی بانک تا پایان شهریورماه ۵ میلیارد و ۵۷۸ میلیون دلار است.
*درمورد میزان تسهیلات طرح ملی مسکن توضیح داده شد: ۵هزار قرارداد منعقد و ۷۸هزار میلیارد تسهیلات پراخت شده است.
*میزان ذخیره‌گیری مالیاتی در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ براساس روند گذشته بانک در خصوص مالیات سال‌های ۹۵ تا ۹۹ برای قانون رفع موانع تولید بوده است و همچنان برای کاهش رقم مالیات در تلاش هستیم.

 

*موضوعاتی مانند استهلاک باعث می‌شود نتوانیم تمامی املاک را در تجدید ارزیابی دارایی‌ها داشته باشیم و تنها بخشی از املاک در تجدید ارزیابی قرار می‌گیرد.
*بانک در نظر داشت تمامی سود انباشته را در افزایش سرمایه استفاده کند، اما پیش‌بینی سازمان حسابرسی از ذخایر احتمالی و میزان سود و زیان باعث شد بخشی از سود انباشته در افزایش سرمایه استفاده شود.

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.